Efektivní komunikace

    • Poznat svůj komunikační styl je stejně obtížné jako schopnost vybrat správný styl jednání s různými lidmi. Školení vám pomůže zorientovat se v interpersonální a intrapersonální inteligenci, která otevírá komnatu porozumění, poukáže na možnosti různých způsobů dosažení efektivnosti v komunikaci.

Obsah:

        • – komunikace, podstata komunikace, komunikační proces
        • – základní formy komunikace
        • – verbální, neverbální komunikace
        • – asertivita
        • – komunikační diagnostika
        • – umění jednat, jak s lidmi hovořit, jak s lidmi souhlasit, jak správně naslouchat
        • – komunikační bariéry
        • – hlavní principy komunikace ve výuce, rétorika
        • – transakční analýza
        • – komunikační desatero
        • – jak efektivně komunikovat s lidmi

Cíle:

        • – poznat svůj komunikační styl a komunikační styl partnerů
        • – vědomě používat techniky aktivního naslouchání
        • – používat asertivní způsoby jednání
        • – schopnost rozpoznat a využít manipulaci
        • – jak být dobrým a pozorným posluchačem
        • – jak prolamovat bariéry v komunikaci
        • – umět pochválit druhé i přijmout pochvalu od druhých
        • – zásady zpětné vazby
        • – nacvičit si účinné způsoby předávání informací, instrukcí a zadávání úkolů

Metody:

            • – výklad
            • – diskuse
            • – vedení modelových situací
            • – nácvik dílčích technik
            • – rozbor videonahrávek