Fundraising
-
- Obsahem vzdělávacího modulu je účastníky seznámit s pojmem Fundraising a uvést je do jejich základů, potřebné terminologie a technik. Mnohem důležitější součástí však bude zjištění, že fundraising není žádná věda a znalosti nejsou to hlavní. Nejdůležitější je odhodlat se a začít fundraising uplatňovat v praxi. Kurz je určen všem, kteří s takovým krokem váhají nebo nemají dostatek informací a podnětů. Nabízí možnost připravit si vlastní profesionální fundraisingový plán ušitý na míru své organizaci. Účastník absolvuje proces plánování krok za krokem od revize poslání a cílů organizace přes zjištění kapacity organizace, sestavení rozpočtu a fundraisingového cíle, vytipování potenciální cílových skupin dárců až po stanovení strategií a konkrétních metod a nákladů na jejich realizaci. Dále chceme seznámit účastníky s procesem profesionálního plánování dlouhodobého rozvoje zdrojů a poskytnout jim prostor a odbornou zpětnou vazbu pro vytvoření fundraisingového plánu na 3 roky.
Témata modulu:
-
-
-
-
-
- – základy fundraisingu
- – fundraiser- jeho role, vlastnosti, úkoly
- – s čím se fundraising potýká
- – hlavní zásady fundraisingu
- – fundraisingový argument
- – podniková filantropie, Sponzoring
- – fundraisingové strategie
- – fundraisingové techniky
- – nadace, granty, benefice
- – charakteristika individuálního dárcovství
- – metody individuálního fundraisingu
- – získávání individuálních dárců
- – udržení individuálních dárců
- – etický boj s konkurencí
- – Charakteristika pozice fundraisera v organizaci
- – Etické zásady
- – Nastavení podmínek výběru člověka na fundraising
- – Péče o fundraisera od nástupu po ukončení práce na této pozici
- – Možné způsoby motivace
- – Odměňování fundraiserů
- – proč plánovat – aneb posilujme vitalitu organizace
- – Strategické plánování a systém řízení organizace
- – Základní principy strategického myšlení
- – Struktura tvorby strategického plánu
- – Analýzy situace v organizaci (historie, současný stav, vnitřní a vnější podmínky)
- – Kam směřujeme aneb tvorba poslání a vize (struktura tvorby vize, odlišnosti – poslání a vize)
- – Formulace dlouhodobých (strategických) cílů
- – Transformace strategických cílů do požadovaných operativních výstupů – tvorba akčního plánu
- – Shrnutí nejdůležitějších zásad
-
-
-
-
Cílem tohoto vzdělávacího modulu je:
-
-
-
-
- – získat ucelený přehled jednotlivých metod individuálního fundraisingu
- – nastartovat plánování individuálního fundraisingu
- – odhalit použitelné metody s ohledem na klienty organizace či uživatele jejich služeb
- – připravit se na pozitivní i negativní stránky individuálního fundraisingu
- – definovat pozici a pracovní náplň fundarisera
- – připravit etické zásady při a pro práci fundraisera
- – získat přehled v možnostech odměňování fundraiserů a odhalit případná úskalí
- – připravit se na pozitivní i negativní stránky fundraisingu
- – seznámit se základními principy směřujícími k dlouhodobé udržitelnosti – – organizace a jejímu efektivnímu dlouhodobému řízení
- – seznámit s postupy a kroky směřujícími k tvorbě vlastního strategického plánu neziskové organizace
-
-
-