Fundraising

    • Obsahem vzdělávacího modulu je účastníky seznámit s pojmem Fundraising a uvést je do jejich základů, potřebné terminologie a technik. Mnohem důležitější součástí však bude zjištění, že fundraising není žádná věda a znalosti nejsou to hlavní. Nejdůležitější je odhodlat se a začít fundraising uplatňovat v praxi. Kurz je určen všem, kteří s takovým krokem váhají nebo nemají dostatek informací a podnětů. Nabízí možnost připravit si vlastní profesionální fundraisingový plán ušitý na míru své organizaci. Účastník absolvuje proces plánování krok za krokem od revize poslání a cílů organizace přes zjištění kapacity organizace, sestavení rozpočtu a fundraisingového cíle, vytipování potenciální cílových skupin dárců až po stanovení strategií a konkrétních metod a nákladů na jejich realizaci. Dále chceme seznámit účastníky s procesem profesionálního plánování dlouhodobého rozvoje zdrojů a poskytnout jim prostor a odbornou zpětnou vazbu pro vytvoření fundraisingového plánu na 3 roky.

Témata modulu:

            • – základy fundraisingu
            • – fundraiser-  jeho role, vlastnosti, úkoly
            • – s čím se fundraising potýká
            • – hlavní zásady fundraisingu
            • – fundraisingový argument
            • – podniková filantropie, Sponzoring
            • – fundraisingové strategie
            • – fundraisingové techniky
            • – nadace, granty, benefice
            • – charakteristika individuálního dárcovství
            • – metody individuálního fundraisingu
            • – získávání individuálních dárců
            • – udržení individuálních dárců
            • – etický boj s konkurencí
            • – Charakteristika pozice fundraisera v organizaci
            • – Etické zásady
            • – Nastavení podmínek výběru člověka na fundraising
            • – Péče o fundraisera od nástupu po ukončení práce na této pozici
            • – Možné způsoby motivace
            • – Odměňování fundraiserů
            • – proč plánovat – aneb posilujme vitalitu organizace
            • – Strategické plánování a systém řízení organizace
            • – Základní principy strategického myšlení
            • – Struktura tvorby strategického plánu
            • – Analýzy situace v organizaci (historie, současný stav, vnitřní a vnější podmínky)
            • – Kam směřujeme aneb tvorba poslání a vize (struktura tvorby vize, odlišnosti – poslání a vize)
            • – Formulace dlouhodobých (strategických) cílů
            • – Transformace strategických cílů do požadovaných operativních výstupů – tvorba akčního plánu
            • – Shrnutí nejdůležitějších zásad

Cílem tohoto vzdělávacího modulu je:

          • – získat ucelený přehled jednotlivých metod individuálního fundraisingu
          • – nastartovat plánování individuálního fundraisingu
          • – odhalit použitelné metody s ohledem na klienty organizace či uživatele jejich služeb
          • – připravit se na pozitivní i negativní stránky individuálního fundraisingu
          • – definovat pozici a pracovní náplň fundarisera
          • – připravit etické zásady při a pro práci fundraisera
          • – získat přehled v možnostech odměňování fundraiserů a odhalit případná úskalí
          • – připravit se na pozitivní i negativní stránky fundraisingu
          • – seznámit se základními principy směřujícími k dlouhodobé udržitelnosti – – organizace a jejímu efektivnímu dlouhodobému řízení
          • – seznámit s postupy a kroky směřujícími k tvorbě vlastního strategického plánu neziskové organizace