Kompetence k plánování a organizace práce
-
- Někdy se může zdát, že každý úkol je velmi důležitý a ještě časově naléhavý. Je proto velmi důležité stanovit si kritéria důležitosti.Množství každodenních úkolů nás může někdy uvádět v zoufalství. Představa, co všechno máme zajistit a co může nastat, když se to nepodaří, frustruje a vyčerpává a přeplněný časový rozvrh se tak příliš často stává zdrojem stresu a konfliktů. A proto efektivní uspořádání času je klíčovou otázkou pro většinu pracovně vytížených lidí. Mít svůj čas pod kontrolou je snahou každého z nás a tento modul by měl být praktickým návodem jak toho dosáhnout.
-
- Cílem modulu je nalézt nový pohled a praktický návod na efektivnější organizaci času v pracovním i osobním životě, naučit se dobrou organizací času zkrátit svůj pracovní den a minimalizovat stres pramenící z přepracovanosti a nedostatku času. Působit klidnějším a vyrovnanějším dojmem a mít více času na věci, které považujeme za důležité a podstatné.
Témata modulu:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- – faktory, které je třeba brát v úvahu při plánování
- – efektivní organizace pracovního dne
- – koordinace časových harmonogramů s kolegy a podřízenými
- sebeřízení
- – popis principů využití času, co bere lidem jejich čas
- – fungující kombinace pracovních, rodinných a volnočasových aktivit
- ergonomie pracovního místa
- – kritéria – termín, následky, návaznost, nadřízenost, šéfovy priority, vlastní preference
- – neoblíbené priority
- – stanovování každodenních priorit
- – důležitost versus naléhavost
- – rozdělení aktivit podle priorit
- – zásady stanovování priorit
- – principy plánování splnitelného časového harmonogramu
- – týdenní plánování
- – tipy na to, kde lze ještě čas ušetřit aneb jak se vypořádat se „zloději času“
- – odbourávání časového stresu
-
-
-
-
-
-
-
-
Metody a způsob školení:
-
-
-
-
-
-
-
-
- Vzdělávací moduly jsou koncipovány jako interaktivní, a to jak v rovině teoretické, tak i praktické. Účastníci budou maximálně zapojování do jednotlivých aktivit. Důraz bude kladen především na modelové situace (simulace, hraní rolí). Velký prostor je věnován nácviku a praktickému využití získaných dovedností samotnými posluchači a následným rozborem a zpětnou vazbou. Účastníci vzdělávacího programu budou zapojováni do jednotlivých aktivit nejen v rámci celé skupiny, ale i na konkrétní práci v týmu s důrazem na aktivní zapojení každého člena týmu. V průběhu celého vzdělávacího cyklu budou účastníci vystaveni celé řadě reálných situací, ať už se jedná o aktivní komunikaci, řešení stresových situací, řešení konfliktů atd. kde by měli konkrétní situaci přivést k možnému řešení.
-
-
-
-
-
-
-