Řešení konfliktů a vyjednávání
-
- Oddělení emocionálního obalu od věcného jádra je rozdíl mezi problémem a sporem. Možnost naučit se využívat rozdíly vyjednávaní a dialogu při dosahování efektivní komunikace je nedělitelnou součástí každé firmy. Díky konfliktům, které neustále narušují rovnováhu systému se posouváme vpřed. Bez konfliktu by nevznikl život, a tak berme každý konflikt jako výzvu, že ho dokážeme proměnit v naši inspiraci.
Obsah:
-
-
- – proč vznikají konflikty, typy a rozdělení konfliktů
- – komunikace v konfliktních situacích
- – 5 základních strategií zvládání konfliktních situací
- – výhody a nevýhody užití jednotlivých strategií
- – emoční sféra jako podstatný faktor zvládání vypjatých situací
- – neverbální aspekty v konfrontačních situacích
- – slovní strategie
- – umění účinné a pohotové argumentace
- – autodiagnostika, individuální tendence při řešení konfliktů
- – přínosy a negativní aspekty konfliktů
- – dopad konfliktů na psychický stav
- – týmová kooperace, role v týmu a řešení konfliktů
-
Cíle:
-
- Informovat účastníky o základních strategiích řešení konfliktních situací a diagnostikovat jejich individuální tendence při vystavení konfliktu. Analyzovat vhodnost jednotlivých strategií ve specifických konfliktních situacích, nácvik optimální komunikační reakce.