Řešení konfliktů a vyjednávání

    • Oddělení emocionálního obalu od věcného jádra je rozdíl mezi problémem a sporem. Možnost naučit se využívat rozdíly vyjednávaní a dialogu při dosahování efektivní komunikace je nedělitelnou součástí každé firmy. Díky konfliktům, které neustále narušují rovnováhu systému se posouváme vpřed. Bez konfliktu by nevznikl život, a tak berme každý konflikt jako výzvu, že ho dokážeme proměnit v naši inspiraci.

Obsah:

      • – proč vznikají konflikty, typy a rozdělení konfliktů
      • – komunikace v konfliktních situacích
      • – 5 základních strategií zvládání konfliktních situací
      • – výhody a nevýhody užití jednotlivých strategií
      • – emoční sféra jako podstatný faktor zvládání vypjatých situací
      • – neverbální aspekty v konfrontačních situacích
      • – slovní strategie
      • – umění účinné a pohotové argumentace
      • – autodiagnostika, individuální tendence při řešení konfliktů
      • – přínosy a negativní aspekty konfliktů
      • – dopad konfliktů na psychický stav
      • – týmová kooperace, role v týmu a řešení konfliktů

Cíle:

    • Informovat účastníky o základních strategiích řešení konfliktních situací a diagnostikovat jejich individuální tendence při vystavení konfliktu. Analyzovat vhodnost jednotlivých strategií ve specifických konfliktních situacích, nácvik optimální komunikační reakce.